Rekomendacja Zakładu Żywienia i Suplementacji Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach

Plywa a nie chudnie :( dlaczego ??

Ocena:

0


Witam
Jestem mama dziewczynki 14 letniej ,ktora plywa 6 razy w tygoniu+ 1 w miesiacu jest na zawodach.
Problem jest taki ze ona ma brzuszek i dosc grobe nogi,mimo to ze juz plywa 6 lat.168cm a waga to 68kg.
Slodycze je sporadycznie,cipsy i lody to tylko czasami w weekendy.
Nie wiem co mam zrobic bo dzieciak zaczyna mi plakac boje sie ze skaczy z plywaniem,i bedzie jeszcze gorzej ;(
Fakt jest taki ze 6 lat temu byla o wiele grubsza.(ale tez byla nizsza).
Prosze o pomoc,pozdrawiam Monika


1 odpowiedź

Ocena:

0


odpowiedź eksperta

Witam serdecznie Pani Moniko. Okres pokwitania u dziewczynek bardzo często wpływa na pewne zmiany w budowie ciała, które nie zawsze są zgodne z naszymi oczekiwaniami. W tym specyficznym momencie życia, próby odchudzania niestety często zawodzą, mimo że próbujemy wkładać w to dużo energii i wysiłku. Niekiedy po prostu przez pewien okres musimy się pogodzić z chwilową stagnacją wyniku.

Trudno mi jednak odpowiedzieć, na ile w przypadku Pani córki, obecna budowa ciała jest wynikiem niedopatrzeń żywieniowych, a na ile pewnych uwarunkowań fizjologicznych. Znając jednak życie, szczególnie w kontekście młodych osób uprawiających sport, mogę przypuszczać że czynnik żywieniowy odgrywa tutaj dość istotną rolę. Pływanie jest niezwykle wyczerpującą formą wysiłku. Jeżeli żywienie nie będzie odpowiednio skorelowane z potrzebami energetycznymi i odżywczymi organizmu (szczególnie w młodym wieku), samo niejedzenie słodyczy i chipsów może okazać się niewystarczające. Połączenie znaczącego wysiłku z brakami żywieniowymi może rzutować nie tylko na wiele niekorzystnych zmian w budowie ciała, ale także samopoczucie, wydolność i zdrowie. Kiedy jeszcze córka wpadnie na pomysł ograniczania się w jedzeniu, bo chce być szczuplejsza, ten niekorzystny efekt może jeszcze wyraźniej przybrać na sile. Moim zdaniem powinna Pani spróbować skorzystać z pomocy osoby, która orientuje się w żywieniu osób obciążonych wysiłkiem fizycznym, aby tą kwestię bardziej zoptymalizować i wykluczyć ewentualne błędy żywieniowe. Obawiam się, że w przypadku Pani córki może pojawić się wiele kwestii wymagających znaczących zmian.



mo9ka

Dziekuje za szybka odpowiedz :),wiem ze ma pan racje ze musze skorzystac z pomocy z osoba ktora orietuje sie w zywieniu osob obciazonych wysilkiem fizycznym,ale jest taka sprawa ze mieszkamy za granica i nie bardzo wiem do kogo mam sie zwrocic,:(
Ale chcialam bym opisac jeden dzien z tygonia mojej corki,moze pan mi poleci jakas strone gdzie bede mogla poprzez internet cos zaczac robic a prawdopodobnie do Polski przyjade z corka na Boze Narodzenie i bedziemy mogly osobiscie udac sie do danej instytucii.(mieszkamy w Kaliszu)
7,00: sniadanie: 1 kawalek chleba+maslo+ser zolty ,1 szklanka wody
8,30-14,00 (szkola) 2 kawalki chleba+maslo+szynka+owoc,yogurt
14.00-15.00(szkola) :salatka warzywna +150 g makaronu+100 g piersi z kurczaka
15.30-18.00 trening. ok 1 l wody + owoc (plywa ok 3500-5000m)
18.30 powrot do domu : obiad :ziemniaki+warzywa+mieso+sos +2 owoce + yogurt.+woda

ps.dziecko ma groba budowe kosci,tata jej ma 184 cm wzrostu,a ja 170
pozdrawiam Monika

dr Dariusz Szukała

dr Dariusz Szukała

Pani Moniko, nie ma problemu z opracowaniem programu drogą internetową http://www.dobrydietetyk.pl/dieta-internetowa/ Jeżeli bywa Pani w Kaliszu, to również nie ma problemu aby spotkać się osobiście. Proszę wówczas o kontakt to uzgodnimy w grudniu jakiś termin.


mo9ka

Witam
Ok,zdecydujemy sie na diete przez internet,zaczelam dpowiadac na poszczegulne pytania az do momentu badan krwi,ktorych corka nie ma ale oczywiscie zrobimy jak najszybciej,tylko mam pytanie :jezeli bedzie juz robic te badania to jesli jest potrzeba zrobienia jakis dodatkowych to prosze napisac mi jakich? i czy tez ma dac do analizy mocz?i jeszcze jedno,kto bedzie opracowywal ta diete? Pan? ;)
pozdrawiam Monika

dr Dariusz Szukała

dr Dariusz Szukała

Tak, w tym przypadku ja opracuje. Proszę się nie przejmować wszystkimi danymi. Co będzie niejasne dopytam w mailu. Pozdrawiam serdecznie

odpowiedz w tym wątku