Rekomendacja Zakładu Żywienia i Suplementacji Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach

Proszę o pomoc!

Ocena:

0


Witam,mam 19 lat,181cm wzrostu i ok 64.kg wagi,przez ostatnie 10 miesiecy zrzucilem ok 15kg,głownie dzieki reularnemu odżywianiu i aktywności fizycznej(dużo biegam,ok 6 razy w tygodniu,trenuje rowniez piłke nożna,kiedy nie mam treningu na boisku to wybieram sie na biegi,trening biegowy to u mnie ok 10 km stałym tempem ok 1 km w 5min + cwiczenia interwałowe + ćwiczenia na brzuch + pompki czasowo wychodzi ok 50+15+15 min,badz 35+15+15) dodatkowo od 1,5 roku jem regularnie,ale od listopada 2010 ograniczylem kalorycznosc do +- 1500kalori wczesniej(ok 3000) przy aktywnym trybie zycia(ok 4 treningow tyg) lecz wczesniej czesto siegalem po slodycze i fastfoody teraz ograniczylem je praktycznie do zera.Chcialem prosic o pomoc abym bezpiecznie przytył do ok 70-71kg w postacimasy miesniowej a nie tluszczu,jadam 5 posilkow dziennie co 3 h jem pelnowartosciowe rzeczy + duzo warzyw i owoców oraz nabiał + twarozki od 2 miesiecy zwiekszam kalorycznosc diety stopniowo od 1500/1800/2000 obecnie ok 2200-2300 zamiast slodyczy wole zjesc kanapke z wedlina i warzywem,Moje pytanie brzmi czy to dobry sposobna zwiekszenie masy miesniowej(moje treningi to glownie aeoroby silownia ogranicza sie do 15min po treningu na boisku),prosil bym o porade w mojej kwesti i czy np moge pozwolic sobie czasem na pizze czy kilka ciastek czy lepiej jesc ta kanapken ew. w jakich porach zjesc to pizze(np:po treningu?) Ps: jezeli chodzi o mieso to drób(piers z kurczaka,udziec lub ryby), pozdrawiam i prosze o pomoc!


1 odpowiedź

Ocena:

0


odpowiedź eksperta

Oczywiście przybranie na wadze jest jak najbardziej możliwe. Wymaga to jednak w pierwszej kolejności zweryfikowania planu treningowego, którego podstawą powinny być ćwiczenia siłowe uwzględniające progresję obciążeń. Na tym etapie nie powinno się także całkowicie rezygnować z treningów biegowych, jednak ich częstotliwość powinna znacznie ograniczona. Przy pozostawieniu dużej objętości ćwiczeń wytrzymałościowych, przybieranie na masie mięśniowej może być bardzo utrudnione. Kaloryczność diety na tym etapie może oscylować na poziomie 2500kcal. Jeżeli chodzi o sporadyczne odstępstwa żywieniowe, to nie trzeba się ich absolutnie obawiać. Tak więc raz w tygodniu można jak najbardziej wybrać się na jakąś pizzę, czy zjeść coś słodkiego. Warto jednak pamiętać, że lepiej skumulować większą ilość "grzechów" żywieniowych w jednym dniu, niż robić drobne odstępstwa kilka razy w tygodniu. Trzeba także zachować pewną rozwagę w tych odstępstwach. Jeżeli już np. idziemy na pizze czy do McDonalda, to nie zamawiamy do zestawu słodkiej coli, albo dokładamy słodkie ciastko. Należy przede wszystkim unikać połączeń cukru z tłuszczem. Kontrolowane błędy staraj się jednak nie popełniać bezpośrednio po treningu, lecz najlepiej w odstępstwie kilku lub kilkunastu godzin od zakończenia zajęć, tak aby organizm właściwie się zregenerował.


odpowiedz w tym wątku